Najděte své vyúčtování za elektřinu.
Sviťte doma Nazeleno!
3 důvody, proč se připojit k nám
Podívejte se, kolik platí naši zákazníci za zelenou elektřinu
Naše zelená je opravdová
Chcete přejít na čistou energii?
Rádi vám odpovíme na vaše otázky a připravíme nezávaznou nabídku. Zavolejte nám.
Nebo nám nechte vzkaz
Co říkají o proudu Nazeleno?
Vaše časté dotazy
Jak se mohu připojit?
Jak a kdy probíhá vyúčtování elektřiny?
Vyúčtování elektřiny Nazeleno obdržíte, jakmile u vás distributor provede odečet elektroměru. Takže pokud u vás vyúčtování probíhalo vždy na podzim, bude tomu tak i nadále. Pokud jste se teprve nedávno stal naším novým zákazníkem, může se stát, že v poměrně krátké době dostanete dvě vyúčtování za elektřinu – jedno od svého stávajícího dodavatele za dosavadní služby a druhé od nás.
Jak zaručíte, že poskytujete opravdu jen zelenou energii?
Garanci původu každoročně potvrzuje nezávislé ověření společnosti PricewaterhouseCoopers Audit, s. r. o., které dokládá, že každý měsíc v roce nakoupíme více zelené elektřiny, než kolik jí dodáme našim zákazníkům. Naši zákazníci tak mají jistotu, že od nás získávají 100% zelenou elektřinu.
Kolik mě to tedy bude přesně stát?
Každé odběrné místo je specifické. Rádi vám připravíme cenovou kalkulaci pro váš byt, dům či firmu. Stačí zaslat vaše poslední vyúčtování, ze kterého vyčteme všechny potřebné technické parametry, nebo vyplnit naši online kalkulačku.
Vlastním solární panel, můžu vám prodávat svoje přebytky?
Ano. Přebytky ze střešní fotovoltaické elektrárny nám už prodává více než 500 menších výrobců. Pokud budete i odebírat elektřinu v tarifu Nazeleno ve dnech, když slunce nesvítí, zaplatíme vám 1000 Kč/MWh. Pokud od nás elektřinu odebírat nechcete, zaplatíme vám 500 Kč/MWh. Více informací o výkupu přebytků energie si přečtěte zde.
Je nezbytná součinnost původního majitele nebo nájemníka?
To je individuální. Pokud je původní majitel po smrti nebo je těžké jej dohledat, řeší se změna odběratele většinou čestným prohlášením. Je-li odběrné místo již připojené k nám, je to vždy snazší. Součinnost stávajícího odběratele je potřeba zejména v případě přepisu, kdy se dodavatel mění. V tomto případě totiž musíme doložit stávajícímu obchodníkovi, že od něj zákazník už nebude odebírat elektřinu a zároveň potřebujeme plnou moc k tomu, abychom mohli provést změnu u distributora.
Je elektřina z obnovitelných zdrojů dostupná celoročně?
Ano. Přírodní zdroje je možné využívat bez ohledu na roční období. Náš energetický mix zajišťuje dostatečné množství energie pro všechny naše zákazníky. V průběhu roční a denní doby se pouze mění efektivita výroby elektřiny z jednotlivých zdrojů. Například větrná energie je silnější v zimních měsících, vodní energie na jaře a solární energie od jara do podzimu, kdy jsou delší a slunečnější dny. Biomasa a bioplyn vyrábí energii nezávisle na počasí.
Je potřeba evidovat stav elektroměru?
Není to nutné, ale distributor je pak nucen spotřebu odhadnout. Doporučujeme nahlásit odečet pro usnadnění průběhu případné reklamace – je dobré mít stav elektroměru potvrzený oběma stranami, aby se předešlo sporům ohledně spotřebovaného množství.
Jak se do mé zásuvky dostane zelená elektřina?
Elektřinu v síti si můžete představit jako vodu v jezeře. Přitéká z různých míst. Do vaší zásuvky proudí energie z tradičních i přírodních zdrojů. Rozsvícená žárovka tedy svítí stále stejně, ale důležitý je zdroj, odkud elektřina pochází. Tím, že naši výrobci dodávají elektřinu vyrobenou 100% z obnovitelných zdrojů, se do sítě dostává více čisté energie. Čím více zákazníků máme, tím více čisté energie můžeme do sítě dodávat. Ačkoliv se tedy vaše spotřebiče budou rozsvěcet smíšenými zdroji, celá síť bude o něco zelenější.
Chci se připojit Nazeleno. Musím vyplňovat nějaké formuláře?
Veškerou administrativu spojenou s přepisem energie zařídíme za vás. Stačí nám pouze pár základních technických údajů o vašem odběrném místě, které si buď vyčteme sami z posledního vyúčtování, nebo nám je můžete napsat sami online.
Chci pronajmout svůj byt a nový nájemce by rád pokračoval v odběru elektřiny Nazeleno. Jde to?
Ano, jde! K přepisu odběrného místa na jméno nového nájemce potřebujeme vaši smlouvu o dodávkách elektřiny od Nano Energies, nájemní nebo kupní smlouvu s novým nájemcem, plnou moc stávajícího zákazníka a předávací protokol.
Jak dlouho bude přepis trvat?
V případě, že už je odběrné místo připojené k elektřině Nazeleno, rezervujeme si na vyřízení 14 dní. Pokud ale náleží jinému obchodníkovi, lhůta se prodlužuje na 30 dní, protože musíme podat výpověď s požadavkem na ukončení dodávky.
Co svěžího ve světě Nazeleno?

Co víme o pesticidech?

Všichni zdražují. Kromě Elektřiny Nazeleno!

4 mýty o zelené elektřině. Kterým věříte vy?

Islanďané taky jednou tahali kačera. Naučí se Češi s geotermální energií?

Energetika směřuje k decentralizaci

3 otázky o bio jídle, na které chcete znát odpověď

7 příběhů o lidech, kteří dělají i to, co #nemusí

Udržitelný život #nemusíš začít srážkou s transformátorem

6 dobrých skutků, které #nemusíš
